söndag 19 februari 2012

lat söndag men med lite jobb

Härliga sköna söndag. Vaknade i vanlig ordning runt sex tiden. Blev en lite motionsrunda och slapp surfande. Nu vankas det frukost och storstädning. Lägenheten ser ut som ett tredje världskrig. Kläder precis över allt. Kunde skylla på att jag omorganiserar, garderoben, men tyvärr ligger sanningen i att jag har varit lat.

Ska även försöka jobba lite i dag. Har en kjol som närmar sig deadline. Jag har iof väldigt lång tid på mig men jag vill gärna bli klar med den så fort som möjligt. Skönt att få fin lira på detaljer i lugn och ro. Jag ser framför mig att den blir lite skir och jobbar i tyll och silkes papper. Den här kjolen ska ju inte bäras till vardag utan är mer som ett konstvärk. Hoppas på att hitta en bra modell som kan göra kjolen rättvis samt accessoarer. 

En tredjedel klart. Har inte riktigt bestämt mig för hur slutresultatet blir.

I samma veva ska jag även göra en väst. Är tänkt att hamna på en utställning i sinom tid. Jag jobbar i återvunnet material så som tidningar och plast muggar. Hela kreationen ska fyllas och jag kommer även att jobba upp en stel krage som går upp till öronen. Får se, denna beräknas bli klar i början av mars.

Har MYCKET kvar på denna, men sammanlagt är det kanske två veckors hårt jobb.


Fick lite idéer i dag när jag surfade runt. Blev inspirerad till att smälla upp en hatthylla i hallen. Har ett hörn som är helt omöjligt att inreda.

Vem i helskotta har byggt ut ca 3cm i hörnet?? Det märks att man bor i en gammal lägenhet.

Nu har jag kommit på den briljanta idén att såga ut hål för rund stavar i konsolerna. På så sätt kan jag styra hur långa dom blir. Funderar på att sätta tre stycken konsoler. Blir lite trixigt med passformen men det går bara man är noggrann. Målar hela härligheten vit. Lägger upp bilder när det blir klart.


Tänkte bjuda på lite inspirations bilder från mitt hem. Har äntligen fått upp en snygg tapet samt rensat i smyckes skrinet. Fick även till vardagsrums fönstret. Har tidigare haft murgröna på rund båge (3 st, en stor i mitten och två små.) men dom lyckades dö för mig. Så nu satsar jag på plast blommor. Skär lite i hjärtat men vad tusan, man ska inte hugga i sten =) Har ju andra (levande) växter som trivs och frodas i köksfönstret. 

     

Fick denna söta blomma från ett jobb. Har snyggat upp den lite med ett ljus och fat (indiska) samt en gren och stenar (internflora).
 Trädgrenen har jag målat upp för hand och täcker hela kortsidan i köket. Har  pärlspont på halva väggen nedtill, så grenen tar inte förmycket uppmärksamhet. Snyggt när man tänder upp ljusen och allt reflekteras.

Det var allt, ha nu en skön söndag med massor av mys! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar