fredag 30 mars 2012

Hockeykillar

Okej helt ärligt, dom är heta..punkt..

Men vad är det som får oss kvinnor att gå igång på dom?

Jag har en teori och det stavas manlighet. En hockey spelare är så utpräglad manlig i manlighetens manligaste del av manen... (oja jag kan upprepa manlighet hur länge som helst, men jag tror ni förstår poängen) Han är så full av muskler, så full av testosteron, råkar i slagsmål, beter sig som ett svin och framför allt är han härligt egocentrisk.

Så inutavhelvetesnygg

Tror han är en modern gladiator som krigar ute på arenan, slås kämpar, svettas, blöder och är helt omotståndlig. Oh ja, vilken kvinna går inte igång på det?! Stolt över att tycka så, nej. Värdigt, nej... men likt förbannat är det just så.



Ja jag skulle med glädje säga att jag inte tycker dom är heta, att jag är bättre än så och att mänskligheten har kommit 3 miljoner år framåt. Men ändå så kan man inte låta bli, att någonstans i en, bli lite varm när man ser dom kämpa hårt på isen. Tror inte att det just är hockey killar eller sporten i sig. Det handlar om att kvinnor gillar män som står upp för sig själva, män som kan slås för sin sak, män som är starka, vitala, ser lite ovårdad manlig ut och har lite ärr på kroppen.

Handlar detta fenomen helt enkelt om det sexuella urvalet... Det där som darwin babblade om?



Jag skulle inte för mitt liv bli tillsammans med en hockey spelare. Nej, där går gränsen. En hockey spelare är ju som sagt var rätt blåsta. Supa, slåss och ligga. Lite som "om jag kämpar hårt här på isen kan jag få ligga och har jag tur får jag en ny klubba" Att förvänta sig en vettig karl under den svettiga utrustningen är obefintligt. Att förvänta sig något som helst intellektuellt utbyte är som att se sig om efter stjärnorna.

Vi vet alla att dom skryter om sina erövringar i omklädningsrummet. Lite som " K: vi säger inget till någon. M: nej vi är tysta om det. K:  jag skulle dö om någons visste om detta. M: ja, precis. Känner samma sak. K: bra då är vi överens. M: visst bruden."  Två dagar senare vet ett helt jäkla hockey lag om det...

Men ändå fast man vet allt det där. Så kan man inte sluta upp att titta på dom... Jag får helt enkelt skylla på biologin och att vissa lagar är bundna vid naturen... Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar