fredag 11 oktober 2013

sex och sånt

Då var man ledig i dag, vad händer? Jo man kliver upp klockan sex.  Aja det är inte mycket att göra åt det.

Har funderat på lite olika saker. Jag skulle inte kalla mig snygg (söt kan jag gå med på) men trotts det så slutar det ändå med att killar är efter än. Jag får många skumma förfrågningar på sociala medier, som på ett eller annat vis hänsyftar på bröst och sex. Fine jag förstår att det är en drift som får jorden att snurra men kom igen lite värdighet om jag får be.

Ska berätta om ett mail jag fick av en helt okänd man igår. Han skrev att jag hade fina bröst och tja hum... Han ville djupfiska i klyftan (ni fattar) och beskrev detta ingående, storlek nobelprisbok. Hur kan detta vara okej på något vis att göra så? Hur kan man som man tro att alla kvinnor vill höra hur kul det vore med "djup havs fiske och grott expediton". Förstår ni inte att det bara betraktas som äckligt och en smula perverst.

Sånt här händer mig rätt ofta säg minst en gång i veckan. Därför vill jag nu på detta sätt upplysa det manliga släktet om god ton. Vi börjar med att reda ut lite olika begrepp, så som äckligt, perverst och sliskigt. Detta är några exempel :
Jag vill djuphavsfiska/motorbåta/besöka Twin Town... osv = äckligt (förekommer i mail från okänd man)

Din pappa måste vara tjuv, du har stulit mitt hjärta = sliskigt (oftast vanligt i samband med alkohol)

Jag vill att du kallar mig pappa och stönar som en 12åring = perverst (oja den har man hört. Tipps är att radera ditt nummer och springa för livet)

Nu vet ni hur man inte sak göra. Kan vi då komma överens som att aldrig någonsin använda sig av dessa och liknande fraser. :)

Nu ska jag inte tjata mera om det. När det gäller att hitta sin fagra mö kan man gå efter devisen skynda långsamt. Inte att man ska bete sig som en oskuld (det är ändå ingen tjej som kommer att tro dig) men lite vanligt förnuft. Du behöver inte deklarera din kärlek för klyftdykning, du behöver inte heller överösa oss med testosteronstimmade kommentarer om våra kroppar. Ärligt det är avtändande.
Vad man bör göra? Ja först och främst behandla henne väl, ge komplimanger, beröm hennes personlighet, var uppmärksam på detaljer och framför allt var ärlig. Berätta vad du känner för henne och låt det ta tid. När så stämningen är rätt, lägg in stöten. Garanterar att tjejen vill om ni bara har lärt känna varandra. Ni förstår män/killar är så jäkla heta på gröten. Ni vill nå målsnöret på en gång. Detta uppfattas som att ni är en player, dessutom vill ingen kvinna bara vara ett målsnöre.

Åh alla kvinnor där ute, det gäller samma sak för er. Tro inte att ni kan spela oskyldig. Ärlighet är trotts det utnötta frasen något som varar längst. Gillar du inte killen så säg det. Lek inte med han bara för att du gillar uppmärksamheten. Både du och han spiller värdefull tid.

det var allt för mig! Hoppas ni gillade läsningen ( ska börja skriva om andra saker än sex och sånt. kan ju fasiken tro att det är en sex blogg jag driver )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar