söndag 29 april 2012

höst mode

Fortsätter uppdatera höstmodet...



Jean Paul Gaultier







Louis Vuitton- 1800-tals London. Får mig utsökt att tänka på dockor. proportionerna är lite för stora. Helt klart en inspirerande kollektion.









Marc Jacobs- Undra om chef designerna har sneglat på varandra... rätt så lika men jag gillar silhuetten skarpt. Ska genast börja sticka en såndär snygg "halsduk". Om man har tur kan man fortfarande hitta stora säkerhets nålar på loppis. Var ju någon gång på 90-talet som plagg med liknande nålar dök upp. 


Matthew Williamson



Max mara- Får mig osökt att tänka på någon springpojke från mellan krigstiden. Leker med det här manligt/kvinnligt i dova färger.



Alexander Mcqueen- bak to rots... 



Mulberry

Mer än så har jag inte att bjuda på. Men som sagt var nu har ni en liten inblick i vad som komma skall. Som sagt var pälsen är stor, hattar i oversize modell blandat med lite militär influenser. Buyorna kryper upp till knäna och lika så kjolarna. Knäkort värkar vara ett säkert kort. Markerade midjor för den där snygga timglas kroppen. Hästsvans som vardags look ev rak bena löst hängande ala "morgon ruffs". Känner på mig att hösten blir lekfull, ser framemot den!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar