torsdag 21 juni 2012

Att leta eller inte leta, det är frågan


Jag har tänkt på en sak med det här med killar.. Det är lite som att handla kläder. Du går ut på marknaden med vissa förväntningar. Ja då är det självklart att det inte en jäkel som bryr sig om dig. Går du  däremot ut på marknaden med inställningen "jag bryr mig inte" Ja tror ni inte då att dom står på kö efter en.

Precis som när man går ut för att hitta den perfekta klänningen. Då finns den inte men så fort du slutar leta, ja då snubblar du över den av en slump... Måste finnas en lag på detta, så många gånger som det inträffar... lagen om "du kan inte få det du önskar förrens du har slutat önskat dig"


Som ett exempel: Senast förra onsdag var jag ute med en tjej kompis. Åt god mat och drack bara cola. Tror ni inte att killarna flockades som flugor runt socker. Tillslut blev jag så trött på en person att det ända snälla jag kunde säga var "Snälla du kan du inte bara gå härifrån.Vi vill inte tala med dig, vi vill inte lyssna på dig och framför allt vi vill inte ha sex med dig" Ha ha ha... åh det var det snällaste jag kunde komma på att säga...  


Men så finns det vissa gånger då man träffar på någon som det klickar med. Man börjar faktiskt att bry sig där under samtalet och känner "fan det här kan ju gå" Ja vad händer då... INTE ETT SKIT!!... suck..


Så vad gör man? Hur kan man på ett lagom sätt ta "jag vill ha dig" och "jag bryr mig inte" till ett..... Det är frågan... Har ni några svar?


Jag menar sitta i baren och le som en fåne är inte min grej. Gå fram och säga hej är inte min grej heller. Så vad åter står då? Snubbla framför killen och "råka" ramla in i han?? hahha är inte det ett av världens äldsta trick? Åh helt krass, det känns lite lågt. 


Man kan ju alltid försöka slänga med håret och pilla lite förstrött på den blottade halsen. Tyvär har jag testat den och jag slängde håret i ansiktet på en brud som då genast vände sig om och börjar mucka. Så den går bort.






 Man vill ju inte värka löjlig men samtidigt vill man ju att killen ska förstå att man gillar honom. Så vad återstår. 


Skratta åt hans dåliga skämt (nej jag vill inte.Varför ska jag fejk skratta det är ju lika illa som att fejka en orgasm)
Titta honom djupt i ögonen med sänkta ögonlock (har ni testat att göra det med linser? Kan säga det att efter ett tag blir allt suddigt och tillslut börjar det droppa från ögat. Vilket resulterar i att killen tror du gråter. Inte riktigt det man vill uppnå)
Luta sig framåt (okej den kan jag väl göra. Men då ska det vara ett rejält bord som inte tippar. Rödvinsfläckar är inte het)
Pluta med munnen (gör folk sånt? Vad otroligt löjligt)


ja listan kan väl göras lång och jag orkar inte ta upp mer. Faktum kvarstår. Tydligen måste man göra till sig när man ska snärja en karl. Vilket jag tycker är helt idiotiskt och nedvärderande. Som om en man inte kan uppfatta att en kvinna är intresserad bara av att tala med henne. 

Måste man vara övertydlig för att dom ska förstå? Är inte det att automatiskt göra alla män till  neandertalare. Åh kvinnor vill vi verkligen ha IQ befriade män. Vill vi verkligen ta till massa knep för att manen ska falla? Vill vi inte hellre bli uppvaktade av uppmärksammade män. Män som är lyhörda, kloka och framför allt smarta?

Nej tackar veta jag gamla bettan. Tänker vara mig själv, varken mer eller mindre. 





2 kommentarer:

  1. Intressant att läsa det du skriver, speciellt det där med att killarna flockades som flugor när ni åt. Blir så ironiskt när drägg gör så, gör så att vi andra inte kan gå fram på krogen osv, för då blir man en av "dom" ;)

    SvaraRadera
  2. ja det är ett intressant det du poängterar. Tror det var någon nobelpristagare som kom på en idé om det där. Han menade på att ni killar blockerade varandra. Jag har märkt att killar (i grupp) jobbar en och en. Alltså dom går fram var för sig och talar med en tjej. Sen är det upp till henne att välja vem av dom han vill ha. Det kan jag tycka är rätt schyst, då blir det inte den där överväldiga känslan som ofta kan uppstå. Annars är mitt tipps att tala med en tjej i tex toalett kön (ni står bredvid och då blir det naturligt att byta några ord)Tror att här gäller det att vara lite kreativ och "anfalla" när hon är avslappnad. I situationer där hon inte uppfattar dig som "ens som stöter" utan mer som "trevlig man som är social och gillar att tala". Lite tipps så här innan midsommar :D

    SvaraRadera