torsdag 20 januari 2011

God eftermiddag!
I går hade jag en himla massa att göra. Var tvungen att åka till plugget och lämna in en del saker samt fråga läraren om andra. Jag är nog en av dom jobbigaste eleverna man kan ha =) ifrågasätter, resonerar och argumenterar. I gengäld är jag engagerad så det går väl på ett ut, hoppas jag.


Senare på dagen lunchade jag med en vän innan jag skulle till doktorn. Den kvinnliga doktorn, om ni förstår vad jag menar. Tänkte berätta lite om vad som hände, alla ni känsliga läsare kan ju skrolla förbi detta pass.

Alltså, jag skulle dit och ta ett cellprov. Alla kvinnor blir inkallade var tredje år för att göra det. Vilket är himla bra. MEN varje gång är man så klart lite nervös och att se stolen gör en ju inte mindre nervös. Jag brukar alltid babbla en hel del när jag blir osäker, vilket måste ha varit rätt jobbigt för doktorn.
Föreställ er att jag låg där i stolen med bena i vädret och babblade nervöst på, om gud vet vad. När hon säger till mig att jag måste slappna av. Försöker göra det och känner hur något skruvas (vickas in) sen känner jag en smärta så olidlig att det nästan svartnade för ögonen. Skrek i högan skyn, så att hela avdelningen lär ha hört mig. Hon, doktorn hade klämt min ena läpp. När hon så fattar att något är i kläm försöker hon rätta till det, men klämmer mig på "andra" läppen. Vilket resulterade i att jag skrek ännu mera och ännu högre!
Kan tillägga att man blir rätt chockad av det hela och handlar i ren instinkt, alltså skrika och spänna sig.

Ja, ja, tids nog blev hon klar och jag klädde på mig. När jag går ut ur rummet har jag lite svårt att gå. Ni får föreställa er att jag kommer vinglade ut ur rummet. När jag går förbi väntrummet ser jag en stackars 18 årig flicka titta vettskrämt på mig....

Så här i efterhand är det en rätt roligt historia och hennes uttryck var obetalbar. Stackars tjej som var tvungen att gå in efter mig. Hon lär ju inte ha varit lite rädd för doktorn. Hoppas inte att jag skadade henne för livet...


Efter mitt besök ville jag köpa lite för att muntra upp mig. Köpte en tränings kalender som varje dag har en ruta där man kan skriva in aktiviteter, grad av hur pass hårt passet var, förbränning och kalorier. Riktigt bra värkar den vara.
I början av boken kunde man skriva ner mål, delmål och vad man ville åstadkomma under hela året.

Har för övrigt kommit fram till att det blir en tävling. Tänkte anmäla mig till blodomloppet. Har fått med mig lite folk, så att vi nu är ett lag. Men jag tänkte uppmana er läsare att anta utmaningen och göra det samma. Vilka är med??!

 



Sen vill jag bara skriva om att jag har fått en stegräknare av mamma. Tänkte det skulle vara kul att se hur mycket jag går varje dag. ( räknar så klart inte in jogging turen på morgonen). I går kom jag upp i 14 631 steg som är 8.78 km och har då förbränt 624 Kcal. Rätt mycket kalorier som man förbränner i vardagen. Grattis motion får jag kalla det =). Förstår nu alla dietister som tjatar om att ta tappen i stället för his, gå av en hålplats tidigare, ta cykel ( eller promenera) till jobbet och promenera till lunch stället ( eller andra ställen inom en rimlig radie) Det blir rätt mycket i längden!
Därför vill även jag slå ett slag i den saken och tycker mig kunna påstå att det hjälper dig i din vikt nedgång.

För övrigt kämpar jag på med mitt tränings schema. Samt håller mig till vikt planen. Joggade i går med intervaller. I går åt jag således:
Frukost: Två knäckebröds mackor med keso och en shake  ( 280 Kcal)
Mellanmål: En banan och en kopp kaffe med minimjölk. (95 Kcal)
Lunch: 100g rödspätta, 100g potatis (ca 3 små) sallad med kikärter (50g) gurka, tomat och lök. Skippade den feta remolad såsen och tog pressad citron över fisken. Skippade även dressingen och hade över lite olivolja och citron samt drack vanligt vatten till. (409 Kcal)
 Det är lite svårt att hålla diet när man är ute och äter, men om man bara tänker efter så går det. Fisk, kyckling och skaldjur är rätt så fettsnåla. Kokt potatis är bättre än stekt och alla former utav sås/dressing är oftast feta, så undvik dom.
Mellanmål: Håll i er för här kommer synden. En halv prinsessabakelse... Mmmm så god! (87Kcal)
Middag: En banan 50 g nötter och en bar. (792 Kcal)

Totalt: 1663 Kcal
Förbränning: Steg : 624 Kcal samt löpning ( medel 50% samt hård 50%)  ca 40 minuter (419Kcal samt 203 Kcal)
Totalt intag: 417 Kcal

Hummm kan det stämma?? Att jag äter så lite, jag var ta mig tusan inte hungrig på hela dagen samt har satt i mig en halv bakelse mindre än 62g... Nej det får bli ändring på det här. Måste äta mer kalorier, nu när jag tränar mer. Blir summan av gårdagens bravader.

ett av mina nya alster

Ha en bra torsdag så ses vi i mörrn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar