tisdag 18 januari 2011

Min inredning

Så här ser min inredning ut. Är trött på det vita ( som alla värkar sukta över) gillar lite gamla prylar blandat med nya. En personlig stil är mer intressant än ett kliniskt vitt hem, så är det bara! 


Denna tapet har jag som fond vägg i vardagsrummet. Var svindyr och kommer från "Cole & Son"

                    
Jag gör som Maria Montazami och pyntar mitt hem med tofsar. Fast jag gjorde det långt innan henne. I början var det runt gardinerna men nu har det spridit sig till nycklar till skåp och dör handtag. Dock är inte alla i samma rum utan utspritt. Less is more...



Som sagt var, jag är på loppis rätt ofta och samlar på dessa. Har en hel vägg full av ljusamplar i mässing och smides järn. Blir otroligt snyggt när alla är tända.


Två ljuskronor hade jag i min gammal lägenhet, dom ska upp i den nya nu! Det finns inget som är så trevligt som att äta middag i skenet av tända ljus.


Har även en massa ljusstakar som står lite var stans. Får lägga upp bilder på dom med. Har även mitt par som jag blåste själv, när jag läste till glasmästare.


Har även stolar från Swedese i köket. Fick dom av en bekant som var trött på dom. Tyvärr har jag inte just Lamino utan päronen äger den. Får tjata, fråga snällt om jag kan få ärva den i framtiden. Jag är lite utav ett design freeak och skulle önska att jag kunde köpa massor av snygga möbler. Just nu suktar jag över Arne Jobs stolar " myran" och ägget. Även Alvar Alto pallen är hett just nu samt Josef frank textiler.


Fick denna super snygga Emma fåtölj, som har stått i sommar stugan. Bilden gör verkligen inte rättvisa. Fåtöljen är mera beige i botten.


samlar även på kistor och vill ha tre stycken. praktiskt att förvara saker i. Den röda liknar den som jag har hemma, fast min är i plåt, fräschare och från det anrika "De bÿenkorf". 


Mitt absolut bästa köp på loppis! Har nu en ny hobby och det är att köpa stenkakor och lyssna på dom samtidigt som man spelar Alfapet. Å andra sidan är en trattgrammofon lite tuffare. Letar febrilt efter en sådan.
När jag vill lyxa till det tar jag fram mitt student porslin ( fick i examens present) från Swedish Grace. Konst glas från kosta " intermezzo" samt silver bestick från jugend perioden.

Nu har ni sett lite av vad jag har hemma. I år ska jag sattsa på lite mera färger och köpa mer "gamla" saker. Ska även sattsa på design möbler och kvalité. Jag har ju precis flyttat och vist blir man lite störd när ens saker ska matcha hanns grejer. Det har varit NÅGRA diskunioner här hemma, men som tur är får jag sista ordet! =)  


















1 kommentar:

  1. Hej,
    Tofsen på första bildem (till vänster) var har du köpt den?
    Det står Uppföljningskommentarer kommer att skickas till jeanetteclaessondehlin@gmail.com.
    Jag har inte den mailen. Jag har jeanette@functionaldesign.se
    Mvh / Jeanette

    SvaraRadera