söndag 23 januari 2011

Ny motivation!

God morgon, god morgon! I dag är det mått tagning. har en känsla av att jag har stått rätt still denna vecka. Stressad, nya matvanor, nytt tränings schema och även mer vätska i kroppen.

Så här ser resultatet ut i cm, så klart
Byst: 100,5
Midja 84
Buk: 96
Lår: 58
Arm: 31

Har således gått ner mest på brösten där det var 104 förra veckan men även låren har förlorat lite cm. I midjan och buken är det 1cm och armen oförändrat. Kanske för att jag inte har börjat styrketräna ännu. Ska planera in det till veckan.
Ska även erkänna att jag har syndat med en halv prinssesbakelse , en halv semla och godis på lördagen. Alltså i går. Jag ska absolut inte äta mjölkprodukter!  Då jag är laktos intolerant, men vad gott det är =)

Sen kan vi väl utvärderar veckan med att den har varit TUNG. Denna känsla fick jag redan på tisdagen. Allt som jag gjorde var inte roligt längre. Jag hade som en trögflytande massa runt mig som jag försökte jobba mot. Det lyckades inte helt och jag engagerade mig inte i träningen eller viktplanen till 100%. Allt jag gorde kändes som ett måste och jag brottades hela tiden med tanken: Varför, det är ingen idé? och jag kommer aldrig att lyckas!

Det var först i lördags som detta släppte. När jag var ute och sprang (8.5km) så lättade trycket. Jag slog ett personligt rekord (med 12,43 minuter) samt hittade glädjen i att springa. Var ute efter frukost vid 10-tiden. Är mer bilar då men mycket trevligare att springa i sol ljus. Var ett underbart vackert väder med strålande sol, nån liten minus grad och nästan vindstilla. Tror solen tinade upp mig för jag njöt av turen, vilket jag inte har gjort på länge.

Nästa vecka hoppas jag på mer ork och motivation, mindre slarv (med maten) och att jag fortsätter med träningen. Någon gång kommer det att släppa och jag kommer att gå ned igen.


Lite statistik på hur det har gått.



För en vecka sedan
Byst: 104
Midja: 85
Buk: 97
Lår: 59
Armar: 33 

Tre veckor sedan
Byst: 105
Midja: 89
Buk: 100
Lår: 61
Arm: 32

I början
Byst: 111
Midja: 96
Buk: 114
Överlår: 62
över arm: 34

Totalt i cm
Byst :10,5 
Midja: 12
Buk:18
Överlår: 4
Arm:  3


Har gått ned mest i buken ( bilringen =) midjan och brösten. Vilket är vad jag vill. Lite synd på brösten, men man kan inte få allt. Blir glad när jag ser mina siffror. Det är alltid kul att se resultatet så här, svart på vitt. Grattis till mig och till er alla andra där ute som kämpar! 



Har tagit lite nyare bilder från i fredags. Börja se lite smalare ut i ansiktet. Ska snart lägga ut en helfigurs bild så att vi kan jämföra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar