onsdag 16 februari 2011

 
Ljuvligt!

Massor av dagar har gått och jag stretar fram. Trodde (som jag gör alla år vid den här tiden) att vintern kanske hade släppt sitt järngrepp, men icke sa nicke. Nu är det nästan kallare än det har varit någonsin denna vinter. Som tur är slipper jag den norrländska kylan i alla fall. Där var det vist 43- för två dagar sen. HUVA! Man kanske inte skulle klaga....

Tur då att jag har mina fina strumpor att mysa i samt underbara tulpaner ( alla hjärtans dag var ju igår) att titta på. 

Varmt och gosigt för fossingarna

Har för övrigt varit och handlat. Köpte mig en sjal, ut svängda jeans, väska och en tröja. Så här snyggt blev det om man matchar med en lite längre kavaj och min fina chanel klocka ( köpt i en kuriosa butik)

Min mulberry kopia, mycket billigare än originalet! Originalet är till höger, inte så stor skillnad

Så här kommer jag att se ut till vardags. Lägger till ett par sky höga klackar med spetsig tå. (Med ut svängda jeans blir det super snyggt! Dessa från Stella McCartney)


Passar på att visa upp lite loppis fynd som jag har gjort. Hittade en väska från Jimmy Choo och en sjal från Chanel. Tyckte dom passade fint i hopp. Samt en klänning i lite "landskapsdräkt"  stuket, med tillhörande förkläde i handvirkad spetts. 
Visste ni för övrigt att om det står högtids dräckt på en inbjuden ( alltså frack för herrarna och balklänning för kvinnorna) så är denna klänning likställd med en balklänning. Är något som finns kvar från gamla anor då det finaste du kunde ha, var just " lanskapsdräkt" Hade du en fet nyckel kedja runt midjan så var det en status symbol. Bara en riktig förmögen man kunde ha en kvinna med massor av nycklar. Alltså husfrun på godset. 
Dom flesta skulle nog tycka att den är lite torftig men jag kan inget annat göra än att beundra hantverket, känna vördnad inför historiens tand och bära min dräkt med stolthet. Tycker bestämt att sådana kläder ska användas och inte ligga på någon vind.


För övrigt funderar jag skarpt på att köpa lite saker från:

Kanske knåpar jag i hopp en liknande ring och beställer hem "karusellen" får se hur mycket tid jag har över i helgen. ^^ 
 Värdens mista te kopp! Mitt ha begär har väckts! Vem kan säga nej till ett sånt här sett??
Får mig osökt att tänka på tivoli och sockervadd, bara goda minnen med andra ord!

Det var allt för mig bjuder på denna bild på cillan, en av mina Cornish Rex katter. Hon älskar kartonger och blir helt salig över en ny. Bra tjej det där, vem behöver  kattleksaker när det finns massor av gratis kartonger!

This is not a doggy bag, it´s a cat bag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar