söndag 24 juni 2012



Jag borde lägga in ett inlägg om midsommar. Men jag väntar på massa bilder och vidios för det inlägget. Men tänkte ändå berätta lite om vad som hände. Vi var ju inte överambitiösa och planerade i förväg. (ni vet vissa hyr stuga,båt och går al in).

Aja vi drog till den lokala parken (inte så glamigt men vad tusan) grillade shishkebab, poppade 80-tals låter, drack bål/skumpa, spelade kubb (som några bjöd in oss på) och gjorde dom fulaste midsommarkransarna i Svealands historia. Jag menar det är ju på sättet man gör sakerna på och inte hur det ser ut som gör att festen blir lyckad eller inte.

 Helt krass kransarna var gjorda av björkris och liknade nått näcken skulle ha på sig. Samt att det var blombrist så jag fick talla grannes fina blommor i rabatten. Hela 6st tillät mitt samvete att ta.

Efter grillningen gick vi hem till mig och sjöng karaoke på hög nivå. Kan tilläggas att janette är tondöv men med stark röst. Hon kör på principen "hellre starkt och högt än rent och tyst". Tror vi lyckades sabba alla bra låtar med våran vackra sång. Finns video på detta så jag ska såklart lägga ut en för att ni kära lyssnare ska få höra graden utav dantes inferno. 

Under kvällen fick ruben en idé om att han ville bli sminkad... så sara gick al in och körde smycken, kläder, ögonskugga och horrött läppstift.. Efter det fick han heta rubina.. Nu kanske ni tycker synd om honom men jag har aldrig sett en nöjdare karl. Han/hon/hen kunde inte sluta spegla sig... 

Så gick kvällen och den slutade på puben som gick över till efter fest. 

Efter efter festen ville jag och ullis festa mera så vi gick hem till mig. Undertiden som vi plockade 7 sorters blommor. Det är ju tradition och jag vill verkligen veta vem jag ska gifta mig med. Tyvärr va vi lite fulla så det slutade med att vi drog upp blommorna med rötter och allt. I grannens underbara rabatt. (måste nog ge dom en bukett till veckan. Har rejält dåligt samvete) 

Tyvärr finns det som sagt inga bilder men inom kort kommer en bildserie på kvällen. Håll till godo med en liten bild på midsommar kransen.


Ska i väg snart och äta söndagsmiddag med lite vänner. Rasmus har fyllt år så söndagsklubben ska fira honom. Hoppas på att elin, elina, karl-johan, rasmus, daniel, mike och brill kommer. Ha det gott så länge!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar