onsdag 25 september 2013

God morgon

Woho!
Har lite att pyssla med men först lite frukost i godan ro. Hur underbart är det inte att sitta med en varm kopp te och läsa nyheter i sin egen takt?! ( Fine det händer mig tre, fyra gånger om året att jag vaknar utvilad i arlas morgonstund) Jag är oftast typen som snoozar in i det längsta för att sedan hoppa in i duschen och stressa iväg med blött hår.
När jag pendlade/studerade brukade jag sminka mig på bussen och när jag sedan fick jobb blev det att jag gjorde mig i ordning på toaletten där. Hade tom en liten tandborste i skåpet! Låter knasigt men det funkade då jag nästan alltid kom 15min tidigare än alla andra. Kan nog nämnas att jag bär minimalt med smink. Det tar oftast fem minuter och består i några svep med mineralpudret, några duttar med concealer under ögat, lite rouge och mascara. Mer än så behöver jag inte. Tycker det ser otroligt plastigt/skabbigt ut med flera lager smink. Kom igen, det är vardag, då behöver man inte krigsmåla sig!

Jag är även typen som har gjort effektivitet på morgonen till mitt ledord. Jag lägger fram kläder på kvällen med tillhörande smycken ovanpå högen. Jag packar min väska med allt jag behöver och hänger nycklarna på kroken vid dörren. Jag gör även i ordning frukosten innan, antingen som matlåda (ovanpå lunchlådan) eller ställer fram i kylen.
 Jag låter väldans rutinarbetad och en smula fanatisk, nu när jag läser detta :) Antar att om någon levde med mig skulle han bli tokig! Hahaha.

I alla fall nog om detta. Jag ville bara önska er en god morgon och hoppas eran dag blir händelserik med många skratt och stunder att minnas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar