måndag 21 oktober 2013

köks luckor

I dag är det en grå och lite kylig måndag. Har påbörjat (2:a gången) mitt projekt måla köksluckor. Har fastnat i omgånger med detta. Först efter slipningen, då jag inte kom mig för att köpa färg. När jag så köpte färg gick det ju fort... MEN.. det finns två sidor och det krävs minst två strykningar per sida!  Sen när det skulle torkas och så där, ja då avstannade allt. Så i dag har jag spacklat igen hålen för hantagen samt rollat på ett lager till. Nu är det bara baksidan som ska få två omgångar, beslag som ska skruvas fast och till sist monteringen. Med mitt tempo lär det bli klart så där runt jul... Det är så segt just nu, har ingen tid över. Måste plugga och jobba på vardagar och sen när helgen kommer, ja då är man helt slut ju!

Aja inget att göra åt saken. Bara att bita i hopp och göra det. Tänka positivt och se framför sig slutresultatet.....  Äch vem lurar jag... att måla dessa förbannade träklossar är nog ett av det tråkigaste renoverings projekt jag har gjort. Absolut inget jag rekommenderar. Om jag inte var så envis (måste fullfölja det man påbörjar) så hade jag tagit fanskapet till soptippen och gladeligen klickat hem ett kök från någon lyxig köksinredningssida.

Tänk er en solig söndag med en kopp kaffe, datorn på soffbordet och klick, klick, klick, så var köket på väg. Mmmm underbart



2 kommentarer:

  1. Har det gått bra med köket, är det färdigt nu? Du får gärna komma till Täby och hjälpa mig renovera mina föräldrars kök i februari 2014(de åker till Mexico på semester, argh jag vill oxå åka på semester!).

    SvaraRadera
  2. Hej! Jo dom är klara. Har haft fullt upp ett tag nu men ska posta ett snart. Håll ut! Kram

    SvaraRadera