tisdag 25 januari 2011

Vinterpromenad

Jag blir så irriterad när det är något man vill göra och det bara strular för en. I går ville jag åka skidor, var så in i norden taggad på det. Men ni vet hur det blir, först ska dom letas fram ur vindsförrådet, pjäxor tinas, stavar ska torkas av från spindelnät. 
Frustrerad kan bäst beskriva sinnesstämning som jag gick in i efter ett tag. Det underlättade inte, att under tiden som jag gjorde detta, ser hur solen går i moln. Blev lite stressad av att tiden gick. Vid det här laget är jag måttligt uppretad och börjar mumla för mig själv " att det ska vara så jävla svårt att hitta grejer på på vinden" och " vem fan har ställt skidorna längst in"

När jag så har hittat alla tillbehör, matsäcken packad, fyra lager av kläder på satta och pjäxorna äntligen tinade ( hårtork är en bra uppfinning) och ska åka iväg så sker det som inte får ske!  (Ni får försöka se detta framför er, medans jag målar upp bilden.) 

Jag står i spåret som en annan Stenmark med fjällräven kånken på ryggen. Svetten rinner om mig, jag är uppretad och en smula förbannad. Solbrillorna är på ala " you can´t be me, im a superstar" 
Nu jävlar ska det åkas tänker jag och tar i med stavarna för kung och fosterland. Vad tror ni händer??
 JO INTE ETT JÄDRA DUGG. Jag kom inte en enda millimeter!

Jag försöker igen men tar i ännu mera, vilket blir till följd att jag ramlar och solbrillorna hamnar på sné. Mössan flyger av och själv får jag se en bit av den fina blå himlen. 

Mitt i all misär kommer en 80-årig gubbe i skidspåret, pigg som en nötkärna, och skriker ur spår! UR SPÅR! 
Jag har inget annat val än att kravla ur spåret och titta avundsjuk på gubben när han sveper förbi mig.

Ungdom vs ålderdom 0-1 


Då gav jag upp och bestämde mig för en avkoplande vinterpromenad i stället. Man ska inte krama vatten ur sten och tydligen skulle inte jag åka skidor den dagen.



Här kommer lite bilder från min avkopplande och helt underbara vinterpromenad. Gick fram och tillbaka till Lunedet . Åt lunch efter halva vägen och gassade i solen på min lilla picknick filt.

  
Hästarna skrattar i alla fall inte åt mig!

                         Börjar bli lite vår, droppar från taken och isen på bäckar börjar släppa!



                            Lite närbilder på naturen. Älskar att kravla runt och leka fotograf.


.
Det var allt för denna gång. Kommer nog antagligen upp ett recept här på kvällskvisten. Ska i vägg till plugget nu och sen träning efter det, så runt 19.00 tiden borde ett nytt inlägga komma. Ha det så gott puss och kram!


Här intog jag min lunch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar