torsdag 17 februari 2011

Lunch


I dag äter jag denna smarriga macka gjord på danskt råg bröd. Den går fort att göra samt smakar underbart. Klart på fem röda, jag lovar!

 Jag steker laxen och knäcker i två ägg i en skål. Sedan rör jag runt med gaffeln och kör den i mikro på 1minut full effekt. Tar ut röran och hackar upp. Enkelt och smidigt. Lägger några salladsblad på mackan och brer ut äggröran. Skivar upp tomat och soltorkade tomater. Kryddar med salt och peppar samt lite smörgås krasse. Tar den stekta laxen och pressar över MASSOR av citron, lite balsam vinäger och olja. Majonnäs (1 tesked)  under laxen innan den läggs på toppen. Strör över skivad rödlök, lite räkor och kaviar. Ät och njut!

I dag är jag tråkig och kör nästan en liknande outfit som igår. Har dock en vit body under i stället. Jag kör med dubbla lager ytterplagg, då det är kallt fortfarande.

Måste göra nåt med luggen, den börjar bli lång och otrevlig. 
Matchar med konjaks färgade skor (kilklack och rundad tå) och väska samt min nya sjal.

I kväll ska jag på boxning. Det ser jag fram emot. Kanske att jag smyger med en kamera, så att ni får se hur grymt farlig jag ser ut ;) Ska för övrigt pyssla med en inlämningsuppgift till plugget och förbereda mig för en tenta, som är om ca två veckor. Inte så fantastiskt kul men måste göras. Bättre då att vara ute i god tid. Försöker alltid att avsätta 1h om dagen för plugg. När man så är inne i sista veckan läser man igenom anteckningarna och litteraturen igen, adderar tiden till vad som krävs. Tre-två dagar innan är det RÅPLUGG som gäller. Dagen innan vilar jag och precis innan jag ska lägga mig repeterar jag allt för att dubbelkolla att jag kan det. För övrigt kan jag tipsa er om att skaffa någon att "bolla" med. När man kommer till litteratur som kräver frågeställning är detta otroligt bra att ha. Fler plugg kompisar till folket med andra ord.

Som tur är, är det bara matte denna gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar