onsdag 16 mars 2011

Hej hej!
I dag har jag varit på stan med en god vän. Är så himla glad och lycklig över att det har blivit vår!!! eller i alla fall på väg att bli :P Jag hade på mig lite våriga kläder bara för att förstärka mina vårkänslor =)

Min nya kavaj, långklänning och kil-klacks skor allt H&M. På sista bilden kan man se att pilatesbollen hjälper. Fasiken vad rak i ryggen man blir! Tänk på att jag sitter på huk här ^^

Dom senaste dagar har suttit ute i min fåtölj och läst en bok. Så skönt att sitta i lä med gasande sol och en filt runt kroppen. Sen när solen har gjort en slö var det bara att fälla bak ryggstödet och blunda. Jag tycker om känslan av, att ansiktet blir varmt och hur det kittlas i kinderna. Om man blundar då, ser jag insidan av ögonlocken färgas rött-orange. Det finns nästan inget som är så ljuvligt som solens första strålar.

Så här såg det ut när jag bar ut fåtöljen.
 Boken heter "Binju och den stora muren" som är basreda på en kinesiskt myt. Boken beskriver en kvinna och hennes mödor till att finna sin make, som har blivit tvångs rekryterad till att bygga den Kinesiska muren. Hon korsar hela Kina och på sin väg får vi möta många livsöden och historiska händelser. Välskrivet och underhållande!


Har även hämtat mig efter mitt baota styrketräningspass som var i torsdag. Hela fredagen låg jag mest och tyckte synd om mig själv. När jag gick såg jag ut som Arnold, jag kunde helt enkelt inte få ner armarna! I dör-
öppningarna fick jag gå i sidled för att komma in. Åh hå ja ja vilken syn det var! MEN det var värt det! Tog personligt rekord för bena och gick upp några kilon på bänkpressen! Dessutom har min "enhandsrumpa" blivit större. Varför jag kallar den är för att man kunde klämma hela rumpan med en hand. Men i takt med att bobisarna bli mindre så blir röven större. Så nu siktar jag på betoncé rumpan och håller tummarna för att jag stannar på min storlek. Har gått från 80H till den blygsamma 75F i brösten. Är nog inte så troligt att jag får stanna här utan jag kommer nog att gå ner ännu mera i kupan innan jag är klar =(  jag får se det posetivt, nu kan jag ha kläder igen som inte trycker in dom!

Lägg märke till att han inte får ner armarna! För övrigt tycker jag att han har för mycket muskler.

Ursäkta, jag svävade ur.... tillbaka till ämnet igen. På lördagen var träningsvärken uthärdlig och jag började gå mina power walks igen. På Måndagen var den helt borta, så då passade jag på att springa 10km. Det skulle jag inte ha gjort! Jädrar vad bena fick ta stryk. Hade så ont i dom på kvällen och jag nästan grät. Men värken försvann på tidagen (undrar om kroppen blir bättre på att ta hand om "skador" desto mer man tränar eller handlar det helt enkelt om att musklerna har byggs upp?! I vilket fall så har jag hört att man inte ska träna med träningsvärk... nu är jag inte så säker på det längre...)

 I dag planerar jag att simma lite och sen pyssla om mig i bubbel polen och bastun. Blir den vanliga utflykten till Kristinehamn och incheckningen på spa avdelningen. På Onsdagar har dom "vuxensim" vilket innebär att alla skriande/snorande barn är bandlysa ( jag har absolut inga problem med barn men dom har en tendens att bli lite jobbiga i simhallar. För att inte tala om att dom kissar i basängen) Sedan släcker dom ner hela badhuset, spelar avslappnings musik och tänder massa ljus. Helt sagolikt är det och en lisa för själen!

Det är väl vad som har hänt sen jag senast bloggade ^^
Lägger upp lite bilder på hur långt jag har kommit i mitt målande.

första skissen. Någon form av kust landskap
Lagt i lite färg och o.sv
börjar ta sig.
Tyckte färgerna blev lite matta så jag ändrade lite. 
Nu är den klar!

Har jobbat med ögonen, munnen, röken, handen, kavajen och pipan. Ska försöka få till ögonen bättre, ser lite skev ut just nu =) sen är den nog klar!

Det var allt för mig! Ha det got nu, pussar och soliga kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar