måndag 21 mars 2011

I dag har jag varit ute och sprungit. Rena gris vädret ute och lika grisigt var det på underlaget. Men för ovanlighetens skull valde jag att ha musik i knäckisarna. Det gjorde hela turen! Tror inte att jag hade orkat om inte musiken hade varit där och peppat mig.

Fick i dag samtal från min chef på medborgarskolan. Min kurs i blyinfattning/Tiffany teknik börjar närma sig med storm steg. Börjar känna lite nerver men hoppas på att det blir bra. Har ju jobbat som kursledare tidigare och har min lärarexamen ( inte färdig utbildad dock) i bagaget, så det borde inte vara några problem.Jag sitter som bäst och skriver i hopp lektioner. Måste införskaffa mig material samt lite historia runt omkring. Funderar på att skriva i hopp ett kompendium med lite trevlig fakta och enklare övningar. Jag tänkte fokusera på det allmänna, eftersom det är en nybörjarkurs. Dock vill jag ju så klart att deltagarna kommer hem med något. Funderar på att lära dom göra små saker (tex fjärilar) och kanske lite smyckes hängen. Sen när dom har blivit varma i kläderna släpper jag deltagarna fria och de får göra större saker.

Först småsaker, för att lära känna materialet.

Sedan större saker så som lyktor, lampor eller varför inte ett växthus!
( allt på dom nedersta bilderna har jag gjort själv)

Jag hoppas att det blir bra och att deltagarna vill fortsätta kursen sen i höst. Det skulle vara guldvärd, att få hålla en till två lektioner i veckan. Bra för ekonomin och för det egna skapande =) Det är egentligen inga jättesummor det handlar om, jag får 130kr i timmen =( men som fattig student blir det en slant extra i kassan. Vilket så klart alltid är välkommet. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar