onsdag 25 maj 2011

Hej!
det har varit en rätt så händelserik helg. På fredagen började jag med en liten shopping runda, där jag köpte ett par shorts, ett vitt linne, bikini under del och asymmetrisk kjol.

Dessa plagg kommer ifrån Monki

När jag kom hem var det bara att svida om till lite snyggare kläder och bege sig ut igen. Jag hade nämligen en kompis som jobbar åt Daniel Adams Ray. Väl framme blev det förkrök på hotellrummet och sedan bort till Ritz för  att lyssna. När dom spelade klart stannade vi och festade lite med bandet. Tyvärr var det fri bar och lita av det ena slank ner ^^. Trots det var kvällen lyckad och jag måste säga att grabbarna är rätt så sköna.

Detta är vad jag hade på mig. Vit genomskinlig skjorta från monki, svart kjol sheap monday.


På lördagen var jag lite sliten men han ändå gå på loppis. Hittade massa roliga fynd. MEN det värsta av allt var att jag hittade en skiva med "all my loving" från tiden innan "the beatles" bildades. tyvärr förstod loppis ägaren att den var värd en hel del och vägrade sälja den. Girrrr vad arg jag blev. Den hade kunnat vara värd ett fyrsiffrigt belopp eller ev fem... men men det kommer väl fler chanser... not..
På söndag var jag pigg och kry igen och tog mig en löpar runda på ca 1 mil. Jag började med 2 km rask promenad efter det stretching och sen joggade jag i ca 5 km. Liten paus på ca 2 minuter innan det var dags med intervall träning. Avslutade den sista 1 km med att varva ner. Kan säga att jag börjar bli bättre och att kondisen har förbättrat sig. 

Detta är vad jag har ätit dom närmsta dagarna. Kan inte äta så mycket just nu då det är varmt. Blir så fort mätt och känner knapt någon hunger. MEN jag försöker ändå att hålla tider och äta någontong vid dom tidspunkterna.


Smoothes med jordgubbar och björnbär
Som ni kanske vet så är jag laktosintolerant så jag använder mig av laktosfria produkter med lågt fett halt

för ca 4 st
1dl hallon
1 dl björnbär
2dl yoghurt (jag använder mig av 1 procents fett, alltså lätt yoghurt)
1dl mini mjölk
1matsked socker

Mixa allt i mixern. Går det trögt så rör om med en sked och fortsätt mixa tills den är slät. Just denna blir lite som sober och äts med sked. Jag brukar göra dessert på denna och fryser då in i ca 30 minuter. 

Rågbrödsmacka med hemmagjord tonfisksallad.
Denna röra fick jag lära mig på ett kaffe i stockholm och har efter det modiferat den lite granna.

1 burk tonfisk i vatten
dill
persilja
½ purjolök
ärtor (om man vill) sugar snabs är också gott i.
1 matsked majonäs
salt
peppar
citron

Häll av vattnet på tonfisken i en sil. Låt droppa av och krama ur dom sista dropparna med handen. Tonfisken ska vara så torr som möjligt. Häll i tonfisken tillsammans med ärtor i en bunke. Strö över finhackad dil, persilja (fryst går också bra) och purjolöken. Blanda och smaka av med citron, salt och peppar.


Bulgur sallad med ångkokt kyckling felé
Bulgur 1dl 
grönsaker
buljong
hummus
persilja

Koka bulgorn efter anvisningar på paketet. Lägg i en buljong tärning för extra smak. Under tiden ångkokar du kyckling filén. Jag brukar ångkoka kyckling i ca 15 minuter beroende på tjocklek. Skär alltid igenom och se efter om den är rosa. salmonella är inte så trevligt att få! 
Skär grönsaker i önskad storlek. I denna har jag tomat, gurka, paprika, rå brockoli och ärtor. Grov hacka persiljan. När bulgurn är klar pressa över citron och blanda med grönsaker och persilja. Lägg hela kyckling filen på talriken och klicka på en rejäl matsked hummus.


Hummus
1 (eller felera) vitlöks klyfta
1 burk kikärter(400 g)
½ chilifrukt
½ tsk spiskummin
1 msk pressad citron
1 msk sesamolja
salt
peppar

Denna är lite mindre olja i och innehåller ingen tahinipasta (som jag upplever är svårt att få tag i) Mixa allt och spä ev ut röran med lite vatten. Smaka av med salt, peppar och ev citron. Denna röra kan också görsa inlaggda vitlöks klyftor. Då blir smaken väldigt mild och god.


Fruktsallad 
½  melon 
½ äpple
½ annanas
lite socker + vatten
saften av en hel citron

Super enkelt att göra! tärna alla frukter i önskad storlek. Koka upp en sockerlag på vatten och lika delar socker. Ta sedan ca 1matsked av lagen+ citon saften. Resten sparar du i en flaska för att göra drinkar, lemonad och annat gott. Blanda alla ingredienser och låt stå. jag tycker salladen blir godast efter några timmar och gärna dagen efter!

Hoppas att det smakar! ha det gott så ses vi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar