torsdag 26 maj 2011

Kroppsmått och ideal

Hej!
Är ni som jag, vissa dagar har man helt enkelt "jag hatar hur jag ser ut dag"? I dag var en sådan. Satt och tittade på plastikoperationer och efter några minuter tänkte jag "varför inte ta och fett suga sig runt magen". Efter en stund kom jag på mig själv med vad jag tänkte på. Gick då ut på webben och tittade runt lite. Kan säga att det finns flera tusen inlägg som handlar just om missnöjet av sin kropp. Att vi kvinnor aldrig kan bli nöjda?! Egentligen är vi ju fantastiska precis så som vi ser ut. Det är bara dagens ideal som är sjuk och vi i svaga ögonblick går på det. Varför??


Titta bara på Marlyn Monroe, en av värdens sexiga kvinnor, skulle i dagens mått ha en storlek 42. Hennes mått är lite omtvistat några säger att det är 90-60-90 medan andra säger 100-80-100. Men vi kan väl alla komma överens om att hon inte är sen super smal kvinna. Alltså ingen storlek noll. MEN trotts det så är hon sexig och håller måttet än i dag. Säger det inte en hel del om vad som egentligen är snyggt. Vad män ser som akraktivt. Jag menar det är nästan inge från förr "av dom smala modellerna" som är omdiskuterad som sexsymbol tex twiggy.

Så alla vi kvinnor, bli vän med dina former och se dig själv som sexig! Jag gör det och tänker vara stolt över mig själv! Med alla bilringar, celluliter, bristningar och annat strunt som man råkar fokusera på.

 Ego klänningen nummer ett! Alla kvinnor borde ha en klänning som får dom att känna sig sexig!

Däremot tänker jag fortfarande äta nyttigt, motionera och försöka gå ner lite i vikt. Inte för att det är ideal, ett måste eller krav. Utan bara för den lilla andligen att JAG mår bra av det! Jag kommer säkert att ha massor av nojjor så som insidan av låret, skinnet över knät, armarna, magen osv. Men jag tänker inte låta dom styra över mitt liv. I stället ska jag fokusera på mina positiva sidor. Livet blir så mycket trevligare att leva då ^^ 

Nu ska jag sola och sen lite fika med mina vänner. 



1 kommentar: