måndag 30 maj 2011

Mors dag

Hej på er alla underbara!
har haft en helg med jobb så jag har inte hunnit med så mycket. Stressig dag, alla verkade vilja gratta sin mor. Själv ringde jag till henne och grattade. Hon har åkt runt lite på sista tiden och var på väg från gottland. Däremot får jag fira henne lite senare. Vilket inte gör mig så mycket då min present inte är klar.

Hon kommer att få en tavla av mig, föreställande min mormor på en strand i Danmark. Är inte klar på långa vägar men hoppas på att den blir klar till nästa helg.

Min målarlåda och motivet. Funderar på att göra mormor lite oskarp.

 Så här långt kom jag i fredags och hit har jag målat i dag. Rätt mycket kvar att göra!

Nu kanske ni funderar på varför jag inte har köpt något dyrt till min mamma. Ni kanske tycker jag är snål som gör någonting själv och funderar på "har inte din mamma fått rätt många egenknåpade presenter så att det räcker". MEN jag vill ge något till min mamma som får henne att känna sig stolt över mig, något som jag har lagt ner tid på och något som visar att " titta så här långt jag har kommit och allt som jag är är din förtjänst". Jag kan inte komma på en bättre present förutom en avbild på kvinnan som födde, fostrade och älskar min mamma. Ja, man blir blödigare med åren och ja, man lär sig uppskatta mamma ju mer tiden går. ^^

När jag inte har målat har jag kopplat av med att läsa  "MAD". Jag älskar humorn i dom och får mig på bra humör. Vissa strippar skrattar jag så gott att magen krampar sig. Tyvärr har dom sluta göras, varför?! Tidningen är ju klockren!

Nu kanske ni tror att jag är en såndär serietidnings nörd (tänk han i the simpsons) som går och fyndar på loppis och rotar i gamla serietidningsaffärer  ....  Hahahah jag erkänner, ni har helt rätt =)

Mmmm mad i mitt hjärta!

Jag har även hunnit påta lite på balkongen. Odlar just nu köksbärs tomater, krasse och jordgubbar. Är lite stolt över min jordgubbsplanta. Jädrar vad den blommar. Jag har bestämt mig för att få MASSOR av jordgubbar i sommar så jag "befruktar" mina blommor var annan dag. Går lätt med en liten topps som jag sen gnugga runt i varje enskild blomma.

Så här fin är jordgubbsplantan. Letade länge efter just rosa blommor.


Ha det så gott nu och glöm inte att gratulera din mor på hennes dag. Det är det minsta du kan göra och hon förtjänar det!

2 kommentarer:

  1. Saknar Dig gumman!
    Är allt bra?

    SvaraRadera
  2. Saknar dig med vännen. Allt är bra livet flyter på. Vi får försöka ses snart!

    SvaraRadera