fredag 3 juni 2011

sommar och sol

I dag är det riktigt sommar väder, precis som jag vill ha det! Packade bilen full med vänner och åkte till kalkstenbrottet ute i Lanna. Där badade vi och sedan satt alla på bryggan. Picknick blev det med (eller i alla fall tänkt som det) men jag lyckades bara få med mig en halv vatten melon från affären. Sprang runt där och letade men salladerna var äckliga (vattniga i botten och ruttnande blad) utöver det fanns det bara grillad kyckling, vilket jag verkligen inte var sugen på. Dessutom var det inte lönt att köpa "icke färdig gjorda grejer" då jag inte viste om vi skulle få tillgång till en grill. Så här i efterhand hade det varit trevligt. Ja, ja man kan ju inte veta allt..

Strand oute fit för dagen. Vist är det prickiga linnet fint, har gjort den själv ^^

I går var jag ute på roadtripp. Vi åkte i väg med vev-grammofonen, målar grejer och lite rosevin. Hamnade ute på landet vid en sjö. Där blev det en massa skivspelande och en liten dans svängom!



Old school it´s the shit!

Var senare på fest (samma dag) och slog klackarna i taket. Fick för mig att sätta upp håret och fixa naglarna. Har lite diller på att sätta upp håret, då jag tror att mitt ansikte blir runt samt att nacken är ful... Men kanske blir det sommaren då jag bär uppsatt hår med stolthet, vem vet :)

Ny scarf och nygjorda naglar

Så här blev håret och naglarna. Har just köpt en ny scarf och nytt nagel lack. Gillar kombon mintgrön och blå. Kommer antagligen att satsa på fler accessoarer i dom färgerna nu i sommar.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar