tisdag 7 juni 2011

pyssel


I dag tänkte jag dela med mig av pyssel som jag gjorde i helgen. Jag brukar som sagt var gå på loppis och faller för söta tallrikar. Nu kom jag på att jag har några för mycket (hur man nu kan ha det) och bestämde mig för att göra ett kakfat .Denna kreation tar max en eftermiddag att knåpa i hopp.

Till detta feminint kakfat behövs:
Tallrikar i olika modeller (jag valde tallrikar med "guldkant" för att få en enhetlig stil)
ljusstakar i valfritt material
lim (proxy lim eller någon annan form av super lim är att föredra)
och lite fantasi

Här ser ni materialet

Två enkla ljusstakar blir "pelare" titta så att dom inte har stämplar och är värda någonting.

Jag limmade i hopp den största tallriken med en av stakarna, sedan gjorde jag våningsplanet på samma sätt. När båda bitarna hade torkat limmade jag i hopp dom. Sedan fick dom torka igen innan den sista talriken limmades på.

Nu är den klar. Vist blev den fin.

Jag lovar att detta är bus enkelt och att vem som helst kan göra det =) Som jag nämnde tidigare är det bara fantasin som sätter gränser. jag funderar facksikt på att göra en ny i blåtonad nyans och kanske porslin ljusstakar som "pelare". Jag tror även att man kan göra fatet med flera våningar eller helt sonika måla kreationen i valfri färg. Snyggast blir då att använda sig av någon form av spray färg. Detta pyssel kostade mig under femtiolappen samt att det är miljövänligt ^^




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar