måndag 12 september 2011

Ledig dag


I dag har jag äntligen varit ledig på en vardag. Kan inte komma på när jag senast var det. Jag började dagen med en lång och skön promenad i hyfsad sen tid. (09.00) vilket är ovanligt sent då jag brukar gå upp vid sex-tiden.

Efter det blev den en närande frukost och vidare ner till stan för att handla lite kläder och smycken. Samt en liten fika med en god vän. Eftersom vi inte har setts på ett tag blev det en hel del fnitter och skvaller. Allt över en varma koppen choklad. Varma drycker tycker jag hör till hösten. Det finns inget så härligt som att värma händerna på en varm kopp efter att man har varit ute i kylan. Jag blir alltid så salig när man sitter där med koppen i handen. Får en såndär mysig kännsla i kroppen som säger " Life´s good" och att alla problem löser sig =)

Efter fikat prommenerade jag ner till stan. Där lyckades jag köpa en vit tröja, ett stelt halsband med matchande armband, ett par byxor och svarta strumpbyxor. helt otroligt egentligen då Karlskoga (en mellanstad men EN shopping gatan, knappt)  inte bjuder på så mycket utbud. Fast å andra sidan var det ju mest baskläder som jag köpte så....

Shop til you drop! 

Jag hade även en tandläkar tid inbokad. Jag assade på att putsade upp mina gaddar (ni vet slipa bort fula fläckar på tänderna, ta bort tandsten och få allmän förmaning om tandtråd). Kankse inte så kul men högst nödvändigt.

Det var i princip allt jag gjorde i dag. Nu ligger jag i sängen och läser en god bok. Sippar lite på mitt te och tittar upp på min blombukett. (Lokala ica affären hade extra pris på rosor, så dom åkte med hem i lördags) Ni får sova så sött alla där ute så ses vi snart igen!

är så sjukt nöjd med min nya vas. Loppisfyndad såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar