torsdag 2 januari 2014

köket


Mitt kök blev så småningom klart där i december. Vad ska jag säga, det blev mycket ljusare och trevligare. Sen att jag har det litet och trångt är det inget att göra åt. Massa roliga burkar kom upp och sedan en bokhylla. Så här blev det.


Jag började med att grund slipa alla ytor som skulle få ny färg. Räknade ut att det var minst tre olika lager färg. Efter det tvättade jag hela härligheten med målartvätt. Lät det torka och målade alla ytor två gånger med snickerifärg. Jag valde att använda mig av en special roller (inte skumgummi utan någon som var ännu finare. Den var inte så dyr men klart dyrare än "vanliga") Det som tog längst tid var nog torkningen mellan målningarna. Tänk er att det tar 20h innan man kan måla nytt, beräkna då att jag bara kunde måla på helgerna samt att jag bara kunde ta hälften av luckorna åt gången. Tja ni får göra matten, men tid tog det!

Slipat och klart. Nu målartvätt

Första strykningen

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar